In data de 12.02.2024 cu incepere de la ora 17.30 , la sediul Primariei Dumbravita va avea loc sedinta consiliului local cu urmatoarea ordine de zi:
1. Raport privind promovarea unei actiuni in instanta in vederea anulari HCL Dumbravita cu nr. 32 /22.11.2012 privind validarea doamnei Bozso Margareta in functia de consilier local.
2. Proiect de hotarare privind aprobarea executiei bugetare pe anul 2014.
3. Proiect de hotarare privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli si lista de investitii pe anul 2015.
4. Proiect de hotarare privind aprobarea PUZ avand ca beneficiar pe Laszlo Arpad.
5. Proiect de hotarare privind aprobarea PUZ (pentru tineri) avand ca beneficiar Comuna Dumbravita.
6. Proiect de hotarare privind aprobarea valorii rectificata conform devizului actualizat si contributia Consiliului local cu suma 464.470 lei pentru realizarea obiectivului "Modernizare strazi in comun a Dumbravita -15 km"
7. Proiect de hotarare privind angajarea unui avocat care sa reprezinte interesele UAT Dumbravita in dosar nr. 1030/59/2024 aflat pe rol la Curtea de apel Timisoara si in dosar 78/30/2015 aflat pe rol la Tribunalul Timis.
8. Proiect de hotarare privind incetarea de drept a mandatului de de consilier local a domnului Gafton Sorin Costel si declararea postului de consilier vacant
9. Raport de activitate pe anul 2014 al consilierilor locali
10. Discutarea cererilor depuse
11. Diverse
Continutul integral al proiectelor de hotarare mai sus mentionate si al materialelor anexate acestora il puteti vizualiza integral AICI
Am citit proiectul de hotarare pentru angajarea(reangajarea) unui avocat care sa reprezinte interesele comunei Dumbravita. De aici inteleg ca cetatenii platesc sa se faca Dreptate la Nedreptate. Daca Curtea de Conturi nu ar fi gasit nereguli sau le-ar fi trecut cu vederea astazi acesti bani pentru angajarea unui avocat ar fi putut sa fie folositi pentru CETATENI. Pana la urma cred ca platim avocatul, consilierul juridic precum si AMENDA. Dupa cum stiu exista un Consilier printre alesii nostrii care este jurist, nu face nimic pro bono in folosul comunitatii.
Eu spun de ani buni acest lucru : executivul primariei cheltuie banii publici in mod ilegal. Vine Curtea de conturi in control ( audit ), sesizeaza neregulile si ilegalitatile si decide masuri pentru recuperarea prejudiciului , fara a sesiza instanta pentru sanctionarea vinovatilor. Am facut eu acest lucru in 2012 ( am sesizat procuratura ) dar s-a dat NUP ( neinceperea urmaririi penale ) pe motiv ca subsemnatul (Consilier local ) nu aveam competenta sa fac acea sesizare pe baza unor documente ale Curtii de conturi ( numai inspectorii Curtii de conturi puteau sesiza procuratura).
Da, exista consilier juridic in organigrama primariei dar ,nu prea se vede activitatea sa tinand cont ca majoritatea actiunilor in instanta sant pierdute de UAT Dumbravita.
Primarul a prevazut in bugetul pe 2015 suma de 150 mii lei pentru consiliere juridica adica (asa cum foarte bine ati sesizat ) pentru a-si acoperi nelegalitatile si incompetenta. Si mai mult ca sigur ca suma va fi aprobata.
Nu pot sa ma pronunt asupra activitatii consilierului Sperneac. Probabil , fiind in grupul celor de la putere , ii consiliaza in particular dar, nu poate sa reprezinte legal UAT Dumbravita in instanta.
Domnule Iulian de ce nu ii cereti doamnei juriste sa ne dea un raport de activitate pe care sa il publicati apoi pe dunos. Tare sint curios sa vad cat volum de munca juridica curge prin curtea primariei de pe behela de nu are timp donsoara jurista sa se mai ocupe de procese. Si am mai vazut o chestie faina aceeasi donsoara jurista face propunerea de angajare a unui avocat si tot ea o avizeaza propunerea. Daca primaria are 30.000 de euro pe an pentru avocati de ce nu angajeaza domne un jurist care sa poata face fata la un VOLUM ???!!!! mai mare de munca.
Un salar bun in Romania este undeva la 10.000 euro pe an deci am putea angaja cu carte de munca minim 2 care sa munceasca pe acest salar si care sa aiba interesul ca activitatea personalului angajat al primariei sa nu mai faca nereguli.
In situatia data care este interesul unui avocat platit? Sa-si ia banii si apoi sa expice de ca am pierdut.
Suma datorata prin pierderea proceselor este oare mai mare de 30.000 euro? Cred ca ar trebui cei care au ajuns la acest prejudiciu sa plateasca din banii lor cheltuielile cu un avocat si sa nu mai acoperim incompetenta functiunariilor sau mai probabil al sefiilor acestora, pentru ca sunt sigur ca incompetenta vine de sus.
Toate observatiile d-vostra sant pertinente. Va voi da raspunsuri punctuale dar, nu asta este solutia.
M-am luptat ani de zile pentru a creste transparenta in administratie. Am castigat putin, santem pe drumul cel bun dar, inca departe de ceea ce trebuie.
Problemele sesizate de d-voastra se regasesc in modul gresit de alcatuire si executie a bugetului local. In mod normal , asa cum observ ca se procedeaza deja la Timisoara , proiectul de buget se supune dezbaterii publice ( in sedinta publica nu prin afisare pe site ). Intrebarile d-voastra acolo ar trebui sa-si afle raspunsul, iar bugetul ar trebui corectat conform propunerilor si asteptarilor cetatenilor.
Pentru domnul Mario IGNA : Jurista prezinta anual un raport de activitate din care rezulta ceea ce spuneam intr-un raspuns anterior – mai multe actiuni pierdute decat castigate de UAT Dumbravita.
Nu este vina dansei in totalitate.Este si vina celor care au comis faptele pentru care santem actionati in instanta. Angajarea si concedierea functionarilor publici sant competente ale primarului localitatii. Acestuia nu ii convine un jurist competent pentru ca acesta ( trebuie sa semneze toate documentele oficiale ale primariei ) s-ar putea opune actiunilor ilegale ce se intalnesc la tot pasul in administrarea Dumbravitei.
Pentru domnul SILVIU : Observatiile dumneavoastra sant corecte numai ca sant greu de aplicat. In orice UAT axista o organigrama cadru care nu permite angajarea peste norma admisa ( in cazul de fata – maxim un jurist ) iar salarizarea este deasemenea in conformitate cu Legea 181, legea salariatilor publici deci ,nu prea atractiva. Din aceasta cauza juristii buni nu lucreaza in administratiile locale.
Da , sumele in cauza depasesc 30.000 de euro dar, observatia ca acestea nu trebuie suportate din bugetul local ci de catre cei care au gresit ( intentionat sau din incompetenta) este si parerea mea , parere pe care , daca urmariti DUNOS, am afirmat-o de fiecare data cand a fost cazul.
Binenteles ca incompetenta vine de sus dar, acest lucru trebuie avut in vedere de catre cetateni atunci cand isi aleg conducatorii ( nu poti sa gestionezi corect bugete de 5 milioane euro anual avand numai 8 clase). Cand accepti ( faci compromisul ) sa votezi pe cineva pentru ca ti-a dat cu prioritate cativa m2 de pavele achizitionate din bani publici ( actiune ilegala ) nu poti avea pretentia ca in actiunile sale viitoare sa fie corect si cinstit.
Noutati aveti ? Ce s-a discutat la sedinta ?
Vom posta curand stenograma sedintei.
Buna ziua
D-l Toma va rog sa ridicati in aceste sedinte si urmatoarele probleme :
1. Lucrare de asfaltare efectuate pe strada Aron Gabor. Asfaltare a avut loc la finele anului trecut iar asfaltul turnat se dezintegreaza astfel ca se impune ca executantul sa refaca lucrarea !
2. Podul realizat pe strada Tarcului unde executantul a lasat deseuri de beton (tubulaturi sparte) iar coborirea de pe asfalt spre strada Bistrita e deja o problema datorita stratului subtire si necompactat de piatra sparta.
Pentru d-l Dan Robescu
Lucrarile de modernizare strazi sant cuprinse in cele doua programe cu finantare guvernamentala si un program cu finantare locala. Strada Aron Gabor este cuprinsa in programul de modernizare de 15 Km cu finantare guvernamentala 2014-2016, in valoare de aproximativ 18 milioane lei, contract castigat de firma Technocer SRL a carui derulare a inceput in toamna anului 2014 foarte tarziu.
In proiect si in caietul de sarcini covorul asfaltic este prevazut a fi realizat in doua straturi : un strat de rezistenta de 5 cm si un strat de uzura de 4 cm. Cred ca pe Aron Gabor a fost turnat doar stratul de rezistenta de 5 cm. Odata cu reluarea lucrarilor ,in luna aprilie , firma va repara stratul de rezistenta si va turna stratul de uzura.
In ceea ce priveste podul de pe strada Tarcului, nu cunosc firma care a executat lucrarea dar ma voi interesa si voi solicita rezolvarea aspectelor sesizate cu prioritate.