Iul 282013
 

            

STENO STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN 25.07.201

 

 

    La sedinta ordinara de joi 25.07.2013  au participat 11 consilieri ,  primarul,   secretara primariei, arhitecta Nistoran Luminita, inspectori Costi Carmen, Gal Ladislau,  administrator Bradistean Lucian si un architect pentru sustinere PUZ  Toma Laura.

Au lipsit motivat  consilierii  Gafton Sorin, Samfira Ionel si nemotivat  Nemes Ilie si Kadar Gheorghe.  

Sedinta a fost condusa de  consiliera Boszo Margareta

Pe ordinea de zi au fost  initial 10 puncte .

Consilierul Nicola  Adrian propune suplimentarea ordinii de zi cu 3 puncte :

1.     PH  pentru aprobarea unor taxe pentru serviciile de apa si canalizare

2.     PH pentru modificarea Organigramei si statului de functii ale UAT  Dumbravita prin trecerea serviciului de apa si canalizare din subordinea primarului in subordinea  consiliului local

3.     PH pentru prelungirea mandatului administratorului Bradistean  Lucian, administratorul Aqua Dumbravita  cu 2 ani.

Consilierul Iulian Toma Iulian   arata ca niciuna dintre propuneri nu intruneste conditiile de a fi dezbatuta in sedinta prezenta din urmatoarele considerente :

-         Documentele nu au fost prezentate in timpul prevazut de legea 215/2001 ( cu 5 zile inainte de data sedintei )

-         Pentru propunerea a doua  nu se prezinta documentele ce urmeaza a fi aprobate ( organigrama propusa  si statul de functii ).

-         Toate aceste propuneri  sant de competenta  comisiei nr. 3  ( administrare locala  )  si nu au fost supuse dezbaterii acestei comisii  , in consecinta nu exista referatele de specialitate ale comisiei respective.

Consilierul Sperneac spune ca este vina dumnealui pentru intarzierea respectiva  datorita faptului ca a fost in concediu pana in data de 20 iulie si nu a putut sa tina sedinta de comisie, iar luni 22 nu a avut chef sa tina sedinta de comisie  asa ca, documentele au fost trimise marti catre consilieri.

Consilierul Toma il intreaba pe consilierul Sperneac daca este cumva  primarul  localitatii deoarece legea 215 /2001 prevede clar ca obligativitate a primarului sa organizeze si sa asigure documentele necesare desfasurarii sedintelor.

            Se supun la vot  cele 3 propuneri si se aproba  cu 8 voturi pentru si 3 impotriva.

            Consilierul Agoston  propune suplimentarea ordinii de zi  cu PH pentru stabilirea datei  zilelor Dumbravitei  ( 30,31, august , 1 septembrie )

Se aproba in unanimitate .

Consiliera Denes Ildiko propune suplimentarea ordinii de zi cu PH pentru aprobarea Regulamentului pentru  mediu al localitatii Dumbravita.Arata ca acesta a fost intocmit si avizat de comisia nr 3  si a fost transmis electronic pentru consultare tuturor consilierilor.

Se supune la vot  propunerea si se respinge cu  2 voturi impotriva, 5 abtineri  si 4 voturi pentru .

Se   supune la vot ordinea de zi  cu modificarile  aduse si se aproba cu  9 voturi pentru si o abtinere.

Se da citire procesului verbal al sedintei ordinare din luna iunie. 

Pe parcurs  consilierul Toma solicita corectarea unor paragrafe.

La finalul prezentarii  consilierul Toma arata ca procesul verbal pare sa fi fost redactat in alta parte decat in sedinta de consiliu deoarece nu consemneaza mai nimic din cele discutate in consiliu  iar cele prezentate au alt sens decat cel afirmat de cei inscrisi la cuvant si arata spre exemplificare  ca la dezbaterea rectificarii bugetare domnia sa a spus ca nu poate fi aprobata deoarece nu s-a prezentat consilierilor bugetul rectificat ,singurul document pe baza caruia consilierii isi dau votul, iar in procesul verbal s-a consemnat doar afirmatia contabilei Rosu care a spus ca ea modifica bugetul  dupa aprobarea acestuia in consiliu , lucru total in afara legii.

Consilierul Toma a precizat  ca in aceste conditii  contabila si primarul pot face orice  cu bugetul localitatii iar  la controlul Curtii de conturi vor spune ca au aprobarea consiliului local.

Secretara primariei  spune ca procesul verbal a fost intocmit de jurist CL , deoarce domnia sa a lipsit motivat de la sedinta.

Se supune la vot procesul verbal si se  aproba cu 9 voturi pentru si 2 abtineri.

Se incepe dezbaterea punctelor de pe ordinea de zi. Nu se respecta ordinea prezentata in convocator .

 

1.       Proiect de hotarare privind aviz definitiv pentru PUZ statie de distributie carburanti avand ca beneficiar pe Toma Laura.

Proiectantul prezinta documentatia  si nu exista  observatii.

Se supune la vot si se aproba cu unanimitate de voturi.

 

2.       Proiect de hotarare privind denumire de strazi

Proiectanta  Nistoran prezinta referatul prin care se propun urmatoarele denumiri de strazi :

A190/1/6/9 -  Strada Garofitei

A 88/1/13  -    Strada  Lacrimioarelor

Motiveaza  aceste propuneri cu faptul ca atribuirea unor nume de personalitati literare sau istorice  se obtine foarte greu si este de durata.

Se supune la vot si se aproba cu unanimitate.

 

3.       Proiect de hotarare privind modificarea art 1 din HCL 28/2013 privind suplimentarea organigramei  aparatului de specialitate al primarului comunei Dumbravita cu 5 posturi contractuale pentru perioada de implementare a proiectelor finantate din fonduri nerambursabile.

Inspectorul Gal Ladislau  arata ca atunci cand a fost adoptata hotararea 28/2013  a fost interpretata in mod eronat incadrarea unor proiecte aflate in derulare . Sustine suplimentarea  organigramei cu  5 posturi   pentru  gestionarea proiectelor in derulare care se incadreaza la fonduri nerambursabile.

Consilierul Toma arata ca  documentele prin care se motiveaza necesitatea suplimentarii cu 5 posturi a aparatului de specialitate al primarului sant intocmite neglijent ( au foarte multe greseli ortografice  cu toate ca au fost semnate de cel putin 3 persoane ), sant neclare  si demonstreaza tocmai contrariul adica imposibilitatea sustinerii financiare a unor noi angajati. Arata ca raportul contabilei Rosu  sustine ca nu sant asigurate salariile  pana la sfarsitul anului nici pentru personalul actual. Referatele unor angajate din primarie ,anexate la PH , arata ca acestea au fost nominalizate prin dispozitia primarului sa lucreze pe unele proiecte dar nu sant remunerate pentru aceste activitati. Se precizeaza ca si primarul  munceste la aceste proiecte  fara remuneratie.

In aceste conditii propune  ca sa se gaseasca o forma de plata pentru aceste persoane  ( acordarea unor clase de salarizare )  fara a mai angaja personal suplimentar

Primarul Malac se arata surprins ca aceste materiale au aparut in dezbaterea consiliului local, nu stie cine se face vinovat de acest lucru dar sustine ca este nevoie de aceste posturi, s-a dat deja anunt pentru angajare si exista fonduri pentru salarizarea  acestora.

 Consilierul Agoston  sustine parerea consilierului Toma, considera ca cele doua persoane care lucreaza in prezent la proiecte au suficient timp pentru gestionarea acestora  atata vreme cat stau mai mult plecati in delegatii in afara tarii  decat in primarie. Il intreba pe inspectorul Gal  cu  ce se ocupa in prezent  in afara proiectelor in cauza . Acesta raspunde ironic  -  cu   difuzarea invitatiilor la Festivalul Tocanitei.

Consilierul Agoston arata ca  printre cei ce au depus dosar pentru concursul de ocuparea posturilor respective se afla  persoane incompatibile  ( nu au studiile necesare , nu au experienta necesara , sant rude de gradul 1 si 2  cu persoane de decizie din primarie  ) si da ca exemplu   sotia lui Nicolae  Constantin, seful Compartimentului proiecte europene.

Arata deasemenea ca  proiectele din fonduri nerambursabile atrase de primarie nu sant prioritare si eficiente pentru localitate ( ex Televiziunea Behela ), motiv pentru care  considera ca nu este necesar sa se angajeze personal suplimentar.

Consiliera Denes  propune ca in comisia de  examinare  sa fie acceptati ca observatori  cativa consilieri locali.

Se supune la vot PH asa cum a fost formulat  si se aproba cu 9 voturi pentru si 2 abtineri.

 

4.       Proiect de hotarare privind creditarea AQUA Dumbravita cu suma de 50.000 de lei in vederea achizitionarii de echipamente specifice domeniului de activitate.

Primarul sustine referatul administratorului Bradistean prin care se solicita creditarea cu 50.000 lei pentru asigurarea dotatii tehnice minimale  in vederea obtinerii licentei pentru operatorul de apa si canalizare.

Consilierul Agoston sustine ca exista inca un proiect de hotarare prin care se sustinea creditarea  Aqua Dumbravita  cu 180.000 lei  pentru o dotare completa necesara autorizarii  si nu stie unde a disparut acest PH.

Primarul sustine ca  nu cunoaste unde a disparut PH ul respectiv, dar oricum  nu avea de unde sa crediteze  cu acea suma , urmand ca o parte din dotarile necesare  sa fie inchiriate  pana la obtinerea licentei dupa care din incasarile efectuate firma  va putea sa se doteze  cu tot ce este necesar.

Consilierul Sperneac sustine ca  legal nu este posibila creditarea  ci  numai o crestere de capital.

Consilierul Toma arata ca  in conformitate cu Statutul aprobat de CL pentru infiintarea si functionarea  Societatii Aqua Dumbravita  este posibila creditarea de catre UAT Dumbravita dar, in acest PH sant alte doua  probleme de neconformitate, respectiv:

- Nu se spune de unde  ( de la ce capitol de costuri )se vor lua banii pentru creditare.

- Nu exista propunerea de rectificare  a bugetului local  obligatoriu necesara pentru a se putea opera creditarea respectiva.

Considera ca  obtinerea de urgenta a licentei de operare este prioritara dar , era obligatorie prezenta contabilei Rosu  la sedinta pentru a clarifica aceste probleme.

Nemaifiind alte comentarii se supune  la vot PH ul in forma prezentata si se aproba  in unanimitate.

Consilierul Abalaru solicita aprobare pentru parasirea sedintei avand probleme personale urgente . Se aproba in unanimitate.

 

5.       Proiect de hotarare privind inchirierea suprafetei de 60 de mp situat pe domeniul public al comunei Dumbravita , catre SC DE CE Srl , pentru amplasarea unei terase.

Nefiind comentarii  se aproba  cu unanimitate de voturi

 

6.       Proiect de hotarare privind inchirierea suprafetei de 5 de mp situat pe domeniul public al comunei Dumbravita , catre SC DAVIDOFF ERT Srl  , pentru amplasarea unei terase.

Consilierul Sperneac  arata ca in comisia de urbanism a fost analizata solicitarea   si s-a stabilit sa fie avizata  cu conditia  stabilirii exacte  a suprafetei ocupate de terasa .

Se supune la vot  cu modificarile propuse  si se aproba  in  nanimitate.

 

7.       Proiect de hotarare privind inchirierea suprafetei de 20 de mp situat pe domeniul public al comunei Dumbravita , catre SC SUPER MIRAJE  Srl   , pentru amplasarea unei terase.

Consilierul Sperneac arata ca dat fiind amplasamentul terasei, in parc, in vecinatatea locului de joaca pentru copii, in comisia 1 s-a stabilit sa se avizeze solicitarea  cu conditia  instalarii unui paravan spre parc astfel incat copiii sa nu vada  cum adultii consuma bauturi alcolice pe terasa.

Consilierul Agoston propune ca durata contractului sa fie tot de un an ca si la celelalte solicitari .

Se supune la vot  solicitarea  cu amendamentele propuse  si se aproba in unanimitate.

 

8.       Proiect de hotarare privind alocarea unei sume din bugetul local pe anul 2013 pentru Biserica Ortodoxa si Biserica Reformata din Dumbravita.

Se prezinta referatul serviciului financiar in care se arata ca in bugetul pe nul 2013 pentru culte este prevazuta suma de 12000 lei , iar pe raza localitatii exista 5 biserici autorizate.

Consilierul Sperneac spune ca in comisia  1  s-a stabilit ca suma sa fie impartita in mod egal  la cele 5 biserici respectiv,cate 2400 lei pentru fiecare.

Consiliera Denes  spune ca in comisia 3 s-a stabilit  ca suma sa fie distribuita diferentiat,  in functie de numarul enoriasilor afiliati fiecarei biserici ,dar nu mai putin de 1500 lei  per biserica.

Se supun la vot cele doua variante :

Pentru varianta 1  se voteaza cu: 5 voturi pentru , 1 abtinere , 4 voturi impotriva

Pentru varianta 2  se voteaza cu: 4 voturi pentru , 1 abtinere , 5 voturi impotriva

Tinand cont ca este o problema de buget pentru care sant necesare minim 8 voturi pentru ,niciuna dintre propuneri nu a trecut asa ca problema a fost amanata pentru urmatoarea sedinta ordinara.

9.        PH  pentru aprobarea unor taxe pentru serviciile de apa si canalizare

Administratorul  Bradistean L propune completarea Hcl22/21.03.2013  cu tarife pentru racordul de canalizare, respective  1475 lei pentru record gravitational si 1100 lei pentru record cu pompa  ( fara camin si pompa ).

Se arata ca este in derulare proiectul de canalizare in zona Cora si exista foarte multe cereri de racordare la canalizare motiv pentru care este urgent necesara aprobarea unui tarif.

Consilierul Toma arata ca este de acord cu urgenta respectiva  dar nu intelege nerespectarea procedurii legale, respectiv  trecerea acestor documente prin Comisia nr.3 al carei aviz este obligatoriu necesar  si el nu exista.

Precizeaza ca urgenta este de la inceputul anului de cand aceste racorduri se fac ilegal  de firme neautorizate  si fara tarif aprobat.

Consiliera Denes arata ca este de acord cu cele spuse de consilierul Toma dar va vota totusi PHul.

Se supune la vot  si se aproba cu 9 voturi pentru si o abtinere.

 

 

10.      PH pentru modificarea Organigramei si statului de functii ale UAT  Dumbravita prin trecerea serviciului de apa si canalizare din subordinea primarului in subordinea  consiliului local.

Consilierul Nicola sustine  ca nu este legala functionarea serviciului ( compartimentului )  de apa si canalizare in  subordinea primarului si este necesara modificarea HCL 46/20.12.2012 in context cu legea 215 /2001.

Consilierul Toma arata ca domnul Nicola habar nu are cum functioneaza aceste servicii si care este forma lor legala de functionare. Propunerea este superficial formulata  nu are documentele ce trebuie aprobate ( organigrama si statul de functii ) si nici avizul comisiei nr. 3  care gestioneaza serviciile publice conform atributiilor aprobate de consiliul local.

Arata ca in prezent  functioneaza  o societate  Aqua Dumbravita   ca operator  pentru apa si canalizare, in subordinea consiliului local  si nu putem aproba inca un operator, pentru aceleasi servicii, fara personalitate juridica tot in subordinea consiliului local. In subordinea primarului este legal si util sa functioneze un compartiment care supravegheaza activitatea tuturor operatorilor de servicii publice comunitare, compartiment care va sesiza consiliul local atunci cand acestia nu-si fac traba corespunzator.

Primarul Malac  arata ca acest serviciu va functiona numai pana cand Aqua Dumbravita va obtine licenta.

Consilierul Toma intreaba cine va conduce acest serviciu  si cate persoane cuprinde organigrama .

Secretara primariei spune ca Organigrama propusa  este zero , adica nu contine nicio persoana este doar o procedura formala.

Consilierul Toma intreaba cine executa in prezent interventiile  si racordurile

 la apa si canalizare.

Primarul Malac evita sa dea un raspuns. Administratorul Bradistean spune ca Dumbravita Investitii SRL .

Consiliera Denes intreba  cat personal este angajat la Dumbravita Investitii. Bradistean raspunde ca are 32 de angajati.

Consilierul Toma  precizeaza ca de fapt  Dumbravita Investitii a preluat toti angajatii Asociatiei Dumbravita   condusa de fostul primar Szilagyi si acesta constituie un exemplu elocvent asupra modului in care se voteaza in consiliul local. Faptul ca  in hotararea de infiintare a Dumbravita investitii nu s-au stabilit Organigrama si statul de functii  i-au permis primarului sa  angajeze cate persoane doreste.   

Se supune la vot si se aproba cu 9 voturi pentru  si o abtinere.

 

11.      PH pentru prelungirea mandatului administratorului Bradistean  Lucian, administratorul Aqua Dumbravita  cu 2 ani.

Consilierul Agoston spune ca pentru a solicita prelungirea mandatului era necesar ca o comisie a consiliului local sa analizeze modul in care domnul Bradistean si-a indeplinit prevederile din contract   ( indicatorii economici ) .

Bradistean spune ca nu este vina lui ca nu a fost analizata activitatea sa de catre consilieri.

Consilierul Toma spune ca nu are nimic personal cu domnul Bradistean dar procedura de prelungire presupune prezentarea unui raport de activitate pe perioada mandatului acordat, raport care trebuia prezentat si analizat in  comisia nr.3 care raspunde de administrarea locala. Din acest motiv se va abtine de la votarea prelungirii mandatului.

Se supune la vot si se aproba cu 9 voturi pentru si o abtinere.

 

12.     PH pentru stabilirea datei  zilelor Dumbravitei  ( 30,31, august , 1 septembrie )

Se supune la vot si se aproba in unanimitate

 

13. Cereri depuse

1. Domnul Basca Ion ,str. Varsovia , Dumbravita  , administrator al mai multor blocuri din localitate  solicita adeverinta  pentru  a  atesta acest lucru.

Cererea nu este de competenta  consiliului local  ci de competenta aparatului de specialitate al primarului.

2.Goldis Diana  solicita aplicarea de urgenta a hotararii Consiliului local prin care s-a aprobat infiintarea  serviciului de gestionare a cainilor din localitate asa cum prevede legea.

Primarul Malac spune ca primaria nu are capacitatea de a organiza singura aceasta activitate si va solicita ajutorul unor ONG uri.

3. Consilierul Agoston spune ca domnul Maxim Mircea a depus o cerere pentru un ajutor social in vederea achizitionarii unei proteze  la picior.

Primarul Malac V spune ca cererea nu a ajuns la dansul dar daca va ajunce o va repartiza compartimentului social  si in continuare comisiei nr. 2

            Consilierul Toma spune ca , cunoaste cazul domnului Maxim  Mircea din mandatul trecut cand a fost presedintele comisiei nr. 2  si acesta este indreptatit sa primeasca ajutorul solicitat.

 

            14. Diverse

            Se poarta discutii pe marginea   Festivalului tocanitei  pentru care s-au cheltuit din bugetul local 10 000 lei.

Se discuta despre organizarea  Zilelor Dumbravitei, festivitate pentru care este  prevazuta in buget suma de 35 000 lei.

 

            Sedinta se incheie la ora 21 ,15

 

 

 

SpradTheWord STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN 25.07.201
Arrow STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN 25.07.201
5 STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN 25.07.2013 STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN 25.07.201

  One Response to “STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN 25.07.201”

  1. Consilierul Sperneac spune ca este vina dumnealui pentru intarzierea respectiva  datorita faptului ca a fost in concediu pana in data de 20 iulie si nu a putut sa tina sedinta de comisie, iar luni 22 nu a avut chef sa tina sedinta de comisie  asa ca, documentele au fost trimise marti catre consilieri.

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>