La sedinta ordinara de joi 25.07.2013 au participat 11 consilieri , primarul, secretara primariei, arhitecta Nistoran Luminita, inspectori Costi Carmen, Gal Ladislau, administrator Bradistean Lucian si un architect pentru sustinere PUZ Toma Laura.
Au lipsit motivat consilierii Gafton Sorin, Samfira Ionel si nemotivat Nemes Ilie si Kadar Gheorghe.
Sedinta a fost condusa de consiliera Boszo Margareta
Pe ordinea de zi au fost initial 10 puncte .
Consilierul Nicola Adrian propune suplimentarea ordinii de zi cu 3 puncte :
1. PH pentru aprobarea unor taxe pentru serviciile de apa si canalizare
2. PH pentru modificarea Organigramei si statului de functii ale UAT Dumbravita prin trecerea serviciului de apa si canalizare din subordinea primarului in subordinea consiliului local
3. PH pentru prelungirea mandatului administratorului Bradistean Lucian, administratorul Aqua Dumbravita cu 2 ani.
Consilierul Iulian Toma Iulian arata ca niciuna dintre propuneri nu intruneste conditiile de a fi dezbatuta in sedinta prezenta din urmatoarele considerente :
- Documentele nu au fost prezentate in timpul prevazut de legea 215/2001 ( cu 5 zile inainte de data sedintei )
- Pentru propunerea a doua nu se prezinta documentele ce urmeaza a fi aprobate ( organigrama propusa si statul de functii ).
- Toate aceste propuneri sant de competenta comisiei nr. 3 ( administrare locala ) si nu au fost supuse dezbaterii acestei comisii , in consecinta nu exista referatele de specialitate ale comisiei respective.
Consilierul Sperneac spune ca este vina dumnealui pentru intarzierea respectiva datorita faptului ca a fost in concediu pana in data de 20 iulie si nu a putut sa tina sedinta de comisie, iar luni 22 nu a avut chef sa tina sedinta de comisie asa ca, documentele au fost trimise marti catre consilieri.
Consilierul Toma il intreaba pe consilierul Sperneac daca este cumva primarul localitatii deoarece legea 215 /2001 prevede clar ca obligativitate a primarului sa organizeze si sa asigure documentele necesare desfasurarii sedintelor.
Se supun la vot cele 3 propuneri si se aproba cu 8 voturi pentru si 3 impotriva.
Consilierul Agoston propune suplimentarea ordinii de zi cu PH pentru stabilirea datei zilelor Dumbravitei ( 30,31, august , 1 septembrie )
Se aproba in unanimitate .
Consiliera Denes Ildiko propune suplimentarea ordinii de zi cu PH pentru aprobarea Regulamentului pentru mediu al localitatii Dumbravita.Arata ca acesta a fost intocmit si avizat de comisia nr 3 si a fost transmis electronic pentru consultare tuturor consilierilor.
Se supune la vot propunerea si se respinge cu 2 voturi impotriva, 5 abtineri si 4 voturi pentru .
Se supune la vot ordinea de zi cu modificarile aduse si se aproba cu 9 voturi pentru si o abtinere.
Se da citire procesului verbal al sedintei ordinare din luna iunie.
Pe parcurs consilierul Toma solicita corectarea unor paragrafe.
La finalul prezentarii consilierul Toma arata ca procesul verbal pare sa fi fost redactat in alta parte decat in sedinta de consiliu deoarece nu consemneaza mai nimic din cele discutate in consiliu iar cele prezentate au alt sens decat cel afirmat de cei inscrisi la cuvant si arata spre exemplificare ca la dezbaterea rectificarii bugetare domnia sa a spus ca nu poate fi aprobata deoarece nu s-a prezentat consilierilor bugetul rectificat ,singurul document pe baza caruia consilierii isi dau votul, iar in procesul verbal s-a consemnat doar afirmatia contabilei Rosu care a spus ca ea modifica bugetul dupa aprobarea acestuia in consiliu , lucru total in afara legii.
Consilierul Toma a precizat ca in aceste conditii contabila si primarul pot face orice cu bugetul localitatii iar la controlul Curtii de conturi vor spune ca au aprobarea consiliului local.
Secretara primariei spune ca procesul verbal a fost intocmit de jurist CL , deoarce domnia sa a lipsit motivat de la sedinta.
Se supune la vot procesul verbal si se aproba cu 9 voturi pentru si 2 abtineri.
Se incepe dezbaterea punctelor de pe ordinea de zi. Nu se respecta ordinea prezentata in convocator .
1. Proiect de hotarare privind aviz definitiv pentru PUZ statie de distributie carburanti avand ca beneficiar pe Toma Laura.
Proiectantul prezinta documentatia si nu exista observatii.
Se supune la vot si se aproba cu unanimitate de voturi.
2. Proiect de hotarare privind denumire de strazi
Proiectanta Nistoran prezinta referatul prin care se propun urmatoarele denumiri de strazi :
A190/1/6/9 - Strada Garofitei
A 88/1/13 - Strada Lacrimioarelor
Motiveaza aceste propuneri cu faptul ca atribuirea unor nume de personalitati literare sau istorice se obtine foarte greu si este de durata.
Se supune la vot si se aproba cu unanimitate.
3. Proiect de hotarare privind modificarea art 1 din HCL 28/2013 privind suplimentarea organigramei aparatului de specialitate al primarului comunei Dumbravita cu 5 posturi contractuale pentru perioada de implementare a proiectelor finantate din fonduri nerambursabile.
Inspectorul Gal Ladislau arata ca atunci cand a fost adoptata hotararea 28/2013 a fost interpretata in mod eronat incadrarea unor proiecte aflate in derulare . Sustine suplimentarea organigramei cu 5 posturi pentru gestionarea proiectelor in derulare care se incadreaza la fonduri nerambursabile.
Consilierul Toma arata ca documentele prin care se motiveaza necesitatea suplimentarii cu 5 posturi a aparatului de specialitate al primarului sant intocmite neglijent ( au foarte multe greseli ortografice cu toate ca au fost semnate de cel putin 3 persoane ), sant neclare si demonstreaza tocmai contrariul adica imposibilitatea sustinerii financiare a unor noi angajati. Arata ca raportul contabilei Rosu sustine ca nu sant asigurate salariile pana la sfarsitul anului nici pentru personalul actual. Referatele unor angajate din primarie ,anexate la PH , arata ca acestea au fost nominalizate prin dispozitia primarului sa lucreze pe unele proiecte dar nu sant remunerate pentru aceste activitati. Se precizeaza ca si primarul munceste la aceste proiecte fara remuneratie.
In aceste conditii propune ca sa se gaseasca o forma de plata pentru aceste persoane ( acordarea unor clase de salarizare ) fara a mai angaja personal suplimentar
Primarul Malac se arata surprins ca aceste materiale au aparut in dezbaterea consiliului local, nu stie cine se face vinovat de acest lucru dar sustine ca este nevoie de aceste posturi, s-a dat deja anunt pentru angajare si exista fonduri pentru salarizarea acestora.
Consilierul Agoston sustine parerea consilierului Toma, considera ca cele doua persoane care lucreaza in prezent la proiecte au suficient timp pentru gestionarea acestora atata vreme cat stau mai mult plecati in delegatii in afara tarii decat in primarie. Il intreba pe inspectorul Gal cu ce se ocupa in prezent in afara proiectelor in cauza . Acesta raspunde ironic - cu difuzarea invitatiilor la Festivalul Tocanitei.
Consilierul Agoston arata ca printre cei ce au depus dosar pentru concursul de ocuparea posturilor respective se afla persoane incompatibile ( nu au studiile necesare , nu au experienta necesara , sant rude de gradul 1 si 2 cu persoane de decizie din primarie ) si da ca exemplu sotia lui Nicolae Constantin, seful Compartimentului proiecte europene.
Arata deasemenea ca proiectele din fonduri nerambursabile atrase de primarie nu sant prioritare si eficiente pentru localitate ( ex Televiziunea Behela ), motiv pentru care considera ca nu este necesar sa se angajeze personal suplimentar.
Consiliera Denes propune ca in comisia de examinare sa fie acceptati ca observatori cativa consilieri locali.
Se supune la vot PH asa cum a fost formulat si se aproba cu 9 voturi pentru si 2 abtineri.
4. Proiect de hotarare privind creditarea AQUA Dumbravita cu suma de 50.000 de lei in vederea achizitionarii de echipamente specifice domeniului de activitate.
Primarul sustine referatul administratorului Bradistean prin care se solicita creditarea cu 50.000 lei pentru asigurarea dotatii tehnice minimale in vederea obtinerii licentei pentru operatorul de apa si canalizare.
Consilierul Agoston sustine ca exista inca un proiect de hotarare prin care se sustinea creditarea Aqua Dumbravita cu 180.000 lei pentru o dotare completa necesara autorizarii si nu stie unde a disparut acest PH.
Primarul sustine ca nu cunoaste unde a disparut PH ul respectiv, dar oricum nu avea de unde sa crediteze cu acea suma , urmand ca o parte din dotarile necesare sa fie inchiriate pana la obtinerea licentei dupa care din incasarile efectuate firma va putea sa se doteze cu tot ce este necesar.
Consilierul Sperneac sustine ca legal nu este posibila creditarea ci numai o crestere de capital.
Consilierul Toma arata ca in conformitate cu Statutul aprobat de CL pentru infiintarea si functionarea Societatii Aqua Dumbravita este posibila creditarea de catre UAT Dumbravita dar, in acest PH sant alte doua probleme de neconformitate, respectiv:
- Nu se spune de unde ( de la ce capitol de costuri )se vor lua banii pentru creditare.
- Nu exista propunerea de rectificare a bugetului local obligatoriu necesara pentru a se putea opera creditarea respectiva.
Considera ca obtinerea de urgenta a licentei de operare este prioritara dar , era obligatorie prezenta contabilei Rosu la sedinta pentru a clarifica aceste probleme.
Nemaifiind alte comentarii se supune la vot PH ul in forma prezentata si se aproba in unanimitate.
Consilierul Abalaru solicita aprobare pentru parasirea sedintei avand probleme personale urgente . Se aproba in unanimitate.
5. Proiect de hotarare privind inchirierea suprafetei de 60 de mp situat pe domeniul public al comunei Dumbravita , catre SC DE CE Srl , pentru amplasarea unei terase.
Nefiind comentarii se aproba cu unanimitate de voturi
6. Proiect de hotarare privind inchirierea suprafetei de 5 de mp situat pe domeniul public al comunei Dumbravita , catre SC DAVIDOFF ERT Srl , pentru amplasarea unei terase.
Consilierul Sperneac arata ca in comisia de urbanism a fost analizata solicitarea si s-a stabilit sa fie avizata cu conditia stabilirii exacte a suprafetei ocupate de terasa .
Se supune la vot cu modificarile propuse si se aproba in nanimitate.
7. Proiect de hotarare privind inchirierea suprafetei de 20 de mp situat pe domeniul public al comunei Dumbravita , catre SC SUPER MIRAJE Srl , pentru amplasarea unei terase.
Consilierul Sperneac arata ca dat fiind amplasamentul terasei, in parc, in vecinatatea locului de joaca pentru copii, in comisia 1 s-a stabilit sa se avizeze solicitarea cu conditia instalarii unui paravan spre parc astfel incat copiii sa nu vada cum adultii consuma bauturi alcolice pe terasa.
Consilierul Agoston propune ca durata contractului sa fie tot de un an ca si la celelalte solicitari .
Se supune la vot solicitarea cu amendamentele propuse si se aproba in unanimitate.
8. Proiect de hotarare privind alocarea unei sume din bugetul local pe anul 2013 pentru Biserica Ortodoxa si Biserica Reformata din Dumbravita.
Se prezinta referatul serviciului financiar in care se arata ca in bugetul pe nul 2013 pentru culte este prevazuta suma de 12000 lei , iar pe raza localitatii exista 5 biserici autorizate.
Consilierul Sperneac spune ca in comisia 1 s-a stabilit ca suma sa fie impartita in mod egal la cele 5 biserici respectiv,cate 2400 lei pentru fiecare.
Consiliera Denes spune ca in comisia 3 s-a stabilit ca suma sa fie distribuita diferentiat, in functie de numarul enoriasilor afiliati fiecarei biserici ,dar nu mai putin de 1500 lei per biserica.
Se supun la vot cele doua variante :
Pentru varianta 1 se voteaza cu: 5 voturi pentru , 1 abtinere , 4 voturi impotriva
Pentru varianta 2 se voteaza cu: 4 voturi pentru , 1 abtinere , 5 voturi impotriva
Tinand cont ca este o problema de buget pentru care sant necesare minim 8 voturi pentru ,niciuna dintre propuneri nu a trecut asa ca problema a fost amanata pentru urmatoarea sedinta ordinara.
9. PH pentru aprobarea unor taxe pentru serviciile de apa si canalizare
Administratorul Bradistean L propune completarea Hcl22/21.03.2013 cu tarife pentru racordul de canalizare, respective 1475 lei pentru record gravitational si 1100 lei pentru record cu pompa ( fara camin si pompa ).
Se arata ca este in derulare proiectul de canalizare in zona Cora si exista foarte multe cereri de racordare la canalizare motiv pentru care este urgent necesara aprobarea unui tarif.
Consilierul Toma arata ca este de acord cu urgenta respectiva dar nu intelege nerespectarea procedurii legale, respectiv trecerea acestor documente prin Comisia nr.3 al carei aviz este obligatoriu necesar si el nu exista.
Precizeaza ca urgenta este de la inceputul anului de cand aceste racorduri se fac ilegal de firme neautorizate si fara tarif aprobat.
Consiliera Denes arata ca este de acord cu cele spuse de consilierul Toma dar va vota totusi PHul.
Se supune la vot si se aproba cu 9 voturi pentru si o abtinere.
10. PH pentru modificarea Organigramei si statului de functii ale UAT Dumbravita prin trecerea serviciului de apa si canalizare din subordinea primarului in subordinea consiliului local.
Consilierul Nicola sustine ca nu este legala functionarea serviciului ( compartimentului ) de apa si canalizare in subordinea primarului si este necesara modificarea HCL 46/20.12.2012 in context cu legea 215 /2001.
Consilierul Toma arata ca domnul Nicola habar nu are cum functioneaza aceste servicii si care este forma lor legala de functionare. Propunerea este superficial formulata nu are documentele ce trebuie aprobate ( organigrama si statul de functii ) si nici avizul comisiei nr. 3 care gestioneaza serviciile publice conform atributiilor aprobate de consiliul local.
Arata ca in prezent functioneaza o societate Aqua Dumbravita ca operator pentru apa si canalizare, in subordinea consiliului local si nu putem aproba inca un operator, pentru aceleasi servicii, fara personalitate juridica tot in subordinea consiliului local. In subordinea primarului este legal si util sa functioneze un compartiment care supravegheaza activitatea tuturor operatorilor de servicii publice comunitare, compartiment care va sesiza consiliul local atunci cand acestia nu-si fac traba corespunzator.
Primarul Malac arata ca acest serviciu va functiona numai pana cand Aqua Dumbravita va obtine licenta.
Consilierul Toma intreaba cine va conduce acest serviciu si cate persoane cuprinde organigrama .
Secretara primariei spune ca Organigrama propusa este zero , adica nu contine nicio persoana este doar o procedura formala.
Consilierul Toma intreaba cine executa in prezent interventiile si racordurile
la apa si canalizare.
Primarul Malac evita sa dea un raspuns. Administratorul Bradistean spune ca Dumbravita Investitii SRL .
Consiliera Denes intreba cat personal este angajat la Dumbravita Investitii. Bradistean raspunde ca are 32 de angajati.
Consilierul Toma precizeaza ca de fapt Dumbravita Investitii a preluat toti angajatii Asociatiei Dumbravita condusa de fostul primar Szilagyi si acesta constituie un exemplu elocvent asupra modului in care se voteaza in consiliul local. Faptul ca in hotararea de infiintare a Dumbravita investitii nu s-au stabilit Organigrama si statul de functii i-au permis primarului sa angajeze cate persoane doreste.
Se supune la vot si se aproba cu 9 voturi pentru si o abtinere.
11. PH pentru prelungirea mandatului administratorului Bradistean Lucian, administratorul Aqua Dumbravita cu 2 ani.
Consilierul Agoston spune ca pentru a solicita prelungirea mandatului era necesar ca o comisie a consiliului local sa analizeze modul in care domnul Bradistean si-a indeplinit prevederile din contract ( indicatorii economici ) .
Bradistean spune ca nu este vina lui ca nu a fost analizata activitatea sa de catre consilieri.
Consilierul Toma spune ca nu are nimic personal cu domnul Bradistean dar procedura de prelungire presupune prezentarea unui raport de activitate pe perioada mandatului acordat, raport care trebuia prezentat si analizat in comisia nr.3 care raspunde de administrarea locala. Din acest motiv se va abtine de la votarea prelungirii mandatului.
Se supune la vot si se aproba cu 9 voturi pentru si o abtinere.
12. PH pentru stabilirea datei zilelor Dumbravitei ( 30,31, august , 1 septembrie )
Se supune la vot si se aproba in unanimitate
13. Cereri depuse
1. Domnul Basca Ion ,str. Varsovia , Dumbravita , administrator al mai multor blocuri din localitate solicita adeverinta pentru a atesta acest lucru.
Cererea nu este de competenta consiliului local ci de competenta aparatului de specialitate al primarului.
2.Goldis Diana solicita aplicarea de urgenta a hotararii Consiliului local prin care s-a aprobat infiintarea serviciului de gestionare a cainilor din localitate asa cum prevede legea.
Primarul Malac spune ca primaria nu are capacitatea de a organiza singura aceasta activitate si va solicita ajutorul unor ONG uri.
3. Consilierul Agoston spune ca domnul Maxim Mircea a depus o cerere pentru un ajutor social in vederea achizitionarii unei proteze la picior.
Primarul Malac V spune ca cererea nu a ajuns la dansul dar daca va ajunce o va repartiza compartimentului social si in continuare comisiei nr. 2
Consilierul Toma spune ca , cunoaste cazul domnului Maxim Mircea din mandatul trecut cand a fost presedintele comisiei nr. 2 si acesta este indreptatit sa primeasca ajutorul solicitat.
14. Diverse
Se poarta discutii pe marginea Festivalului tocanitei pentru care s-au cheltuit din bugetul local 10 000 lei.
Se discuta despre organizarea Zilelor Dumbravitei, festivitate pentru care este prevazuta in buget suma de 35 000 lei.
Sedinta se incheie la ora 21 ,15
Consilierul Sperneac spune ca este vina dumnealui pentru intarzierea respectiva datorita faptului ca a fost in concediu pana in data de 20 iulie si nu a putut sa tina sedinta de comisie, iar luni 22 nu a avut chef sa tina sedinta de comisie asa ca, documentele au fost trimise marti catre consilieri.